سوپر مارکت انلاین

فروشگاه اینترنتی افق کوروش ( اُکالا) در رقابت با ۱۱ برند در گروه سوپرمارکت آنلاین و کسب بیشترین آرای مردمی، موفق به دریافت تندیس سیمین برند محبوب مصرف‌کنندگان شد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، پنجمین جشنواره برند محبوب مصرف‌کنندگان با حضور برات قبادیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، عیسی منصوری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع مجلس، محمد ناطق رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره، محمود محمدیان ریاست کمیته علمی، هادی اسدی رییس کمیته اجرایی جشنواره و مقامات برندهای منتخب ۱۳۶ گروه کالایی و خدماتی به همراه هواداران برندهای محبوب در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

در این جشنواره، فروشگاه اینترنتی افق کوروش ( اُکالا) در گروه سوپرمارکت آنلاین و در رقابت با ۱۱ برند در این گروه، موفق شد با کسب بیشترین آرای مردمی، تندیس سیمین برند محبوب مصرف‌کنندگان را از آنِ خود کند.

در این نظرسنجی گسترده ملی که با مشارکت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مصرف‌کنندگان همراه بود، فروشگاه اینترنتی افق کوروش ( اُکالا) با کسب بیشترین تعداد آرا و هوادار مردمی در اولین حضور در جشنواره برند محبوب مصرف‌کنندگان و با گذشتِ کمتر از یک سال از آغازِ فعالیت، حائز دریافت تندیس و گواهینامه برند محبوب مصرف‌کنندگان در سال ۱۳۹۷ شد.

کاظم کلب خانی مدیرعامل فروشگاه اینترنتی اُکالا پس از اخذ تندیس سیمین و گواهینامه برند محبوب مصرف‌کنندگان طی سخنانی در جمع حضار و هواداران این برند، این موفقیت را پس از لطف خداوند و مردم شریف و نجیب ایران، مدیون حمایت، درایت و هوشمندی مدیران عالی رتبه بزرگ‌ترین، پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین زنجیره‌ای کشور- افق کوروش- دانست و افزود: از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اُکالا تنها چند ماهی است که می‌گذرد؛ بی‌تردید دست‌یابی به تندیس سیمین برند محبوب سوپرمارکت آنلاین برای اُکالای چند ماهه، موفقیتِ بسیار بزرگی محسوب می‌شود و خرسندیم که اُکالا در این مدت کوتاه توانسته است با کسب رضایت مصرف‌کنندگان، در دل‌های مردم جا باز کند.

به گفته وی، فروشگاه اینترنتی افق کوروش ( okala) با حضور در جشنواره برند محبوب مصرف‌کنندگان خود را به محکِ قضاوت و رای مردم گذاشت و امیدواریم با حفظ جایگاه پیشتازی در این صنعت، همواره محبوبِ دل‌های مصرف‌کنندگان باشیم.

 

برچسب ها: سوپر,مارکت,انلاین,سوپر مارکت انلاین کوروش,
[ سه شنبه 6 شهريور 1397 ] [ 20:41 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

غزل شماره 54 حافظ: ز گریه مردم چشمم نشسته در خون است

غزل شماره 54 حافظ: ز گریه مردم چشمم نشسته در خون است

  • غزل شماره 54 حافظ: ز گریه مردم چشمم نشسته در خون است

    غزل شماره ۵۴ حافظ بدون ایهام و به صورت یک وجهی در فراق و دوری سروده شده است. به نظر می‌رسد حافظ هیچ روزنه امیدی مشاهده نمی‌کند که این گونه از دور گردون و قضای آسمانی ناله می‌کند و می‌گرید. با این حال اگر آفتاب چهره یار طلوع کند، بخت و اقبال او همایون می‌شود و در پایان غزل او هنوز امید دارد که یار نزد او بیاید.

    ستاره | سرویس فرهنگ و هنر

    ز گریه مردم چشمم نشسته در خون است

    ببین که در طلبت حال مردمان چون است

    به یاد لعل تو و چشم مست میگونت

    ز جام غم می لعلی که می‌خورم خون است

    ز مشرق سر کو آفتاب طلعت تو

    اگر طلوع کند طالعم همایون است

    حکایت لب شیرین کلام فرهاد است

    شکنج طره لیلی مقام مجنون است

    دلم بجو که قدت همچو سرو دلجوی است

    سخن بگو که کلامت لطیف و موزون است

    ز دور باده به جان راحتی رسان ساقی

    که رنج خاطرم از جور دور گردون است

    از آن دمی که ز چشمم برفت رود عزیز

    کنار دامن من همچو رود جیحون است

    چگونه شاد شود اندرون غمگینم

    به اختیار که از اختیار بیرون است

    ز بیخودی طلب یار می‌کند حافظ

    چو مفلسی که طلبکار گنج قارون است

    〰 〰 〰 〰 〰 〰 〰 〰 〰 〰 〰

    خورشید خوبی‌ها در حال طلوع کردن است و اتفاقات مبارک بسیار به تو نزدیکند. اتفاقاتی که باعث سعادتمندی تو می‌شود.

    درست است که سختی‌های زیادی کشیدی اما به زودی رخدادهای خوب اتفاق می‌افتد و بخت و اقبال به تو روی می‌آورد.

    لحن کلامت را شیواتر کن و خاطرات تلخ گذشته را از ذهن پاک کن. کاری را که دلت می‌خواهد انجام بده چون منفعت زیادی برای تو خواهد داشت. از گوش دادن به حرف دلت پشیمان نخواهی شد.

    〰 〰 〰 〰 〰 〰 〰 〰 〰 〰 〰

    شاهد فال:

 

برچسب ها: غزل,شماره,54,حافظ:,ز,گریه,مردم,چشمم,نشسته,در,خون,است,
[ پنجشنبه 1 شهريور 1397 ] [ 22:41 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

طرز تهیه ۴ نوع ترافل خوشمزه

  • [unable to retrieve full-text content]

 

برچسب ها: طرز,تهیه,۴,نوع,ترافل,خوشمزه,
[ سه شنبه 30 مرداد 1397 ] [ 23:22 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

پرسشنامه ارزیابی عملکرد مالی و طبقه بندی شرکت ها

پرسشنامه ارزیابی عملکرد مالی و طبقه بندی شرکت ها

  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد مالی و طبقه بندی شرکت ها

    (مطالعه موردی:شرکت های بیمه فعال در بورس اوراق بهادار)

    هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد مالی و طبقه بندی شرکت های بیمه فعال در بورس اوراق بهادار  بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

    فعالان بازار سرمایه و ذینفعان شرکت های عرضه کننده سهام به ابزاری نیاز دارند تا بتوانند از طریق آن شرکت های مشابه را مقایسه نمایند و بر این اساس و با در نظر گرفتن هدف از سرمایه گذاری سهام مورد نظر را انتخاب نمایند. بنابراین طراحی مدل ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شرکت های بیمه به عنوان یکی از صنایع فعال در بورس اوراق بهادار تهران هدف اصلی این تحقیق بوده است.

    در این پژوهش جهت ارائه مدل ارزیابی مالی شرکت های بیمه حاضر در بورس با استفاده از روش دلفی و مدل AHP گروهی و با نظر سنجی از پانزده خبره مالی و نظارتی صنعت بیمه عوامل اصلی و زیر فاکتور های مدل شناسایی و اولویت بندی گردیده است. سپس با استفاده از مدل بدست آمده و اطلاعات شرکت های بیمه حاضر در بورس که از طریق اسناد و مدارک معتبر و رسمی جمع آوری گردیده، این شرکت ها رتبه بندی گردیده اند. در نتیجه تحقیق عوامل اصلی مدل به ترتیب اولویت شامل عوامل مبتنی بر فعالیت بیمه گری با وزن 706/0 ، عوامل مبتنی بر بازار بورس با وزن 164/0 و عوامل مبتنی بر حسابداری با وزن 130/0 می باشند که در هر دسته زیر فاکتورهایی جهت محاسبه نمره کل شرکت شناسایی گردیده است. در نهایت پنج شرکت حاضر در بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از مدل حاضر و با محاسبه شاخص های مالی، بیمه ای و بازار سرمایه رتبه بندی گردیده اند. 

    3-4- ابزار جمع آوری اطلاعات

    ابزارهای گوناگونی برای به دست آوردن داده ها مانند: مشاهده، مصاحبه، پرسشنامه و مدارک و اسناد وجود دارد. هر یک از این ابزار معایب و مزایایی دارند که هنگام استفاده از آنها باید مورد توجه قرار گیرند تا اعتبار پژوهش دچار خدشه نشود و از طرفی نقاط قوت ابزار تقویت گردد(خاکی ،1387، 159). در این تحقیق به روش های زیر اطلاعات جمع آوری گردیده است:

     

     

    1- مطالعات کتابخانه ای: در این قسمت جهت گرد آوری اطلاعات در زمینه مبانی نظری و ادبیات تحقیق، از منابع کتابخانهای، مقالات،کتابهای مورد نیاز و نیز از شبکه جهانی اطلاعات استفاده شده است .

     

     

    2-تحقیقات میدانی : در این قسمت به منظور جمع آوری داده ها و اطلاعات برای تجزیه و تحلیل، از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. پرسشنامه یکی از ابزار رایج تحقیق و روشی مستقیم برای کسب داده های تحقیق است. پرسشنامه مجموعه ای از سوالات (عبارات یا گویه ها) است که پاسخ دهنده با ملاحظه آن ها پاسخ را ارائه می دهد. این پاسخ، داده مورد نیاز پژوهشگر را تشکیل می دهد. سئوالات پرسشنامه را نوعی محرک – پاسخ می توان محسوب کرد .از طریق پرسشنامه می توان دانش ، علایق ، نگرش ها و عقاید فرد را در ارتباط با موضوعی خاص مورد ارزیابی قرار دارد(مقیمی، 1380، 29). در این تحقیق از دو پرسشنامه استفاده شده است.

     

     

     

     در پرسشنامه اول میزان مربوط بودن هر عامل با موضوع، بر اساس طیف 1 تا 10 تعیین شد. 1 به معنی ارتباط بسیار ناچیز عامل مورد نظر با موضوع و 10 به مفهوم ارتباط بسیار بالا و سایر اعداد نیز بین این دو وضعیت­اند. ضمناً جداولی مجزا برای شناسایی سایر عوامل هر دسته که ممکن است به عنوان عوامل مؤثر بر عملکرد مالی شرکت های بیمه تلقی شوند اما در این چهارچوب به آنها اشاره نشده است، در نظر گرفته شده است. جدول 3-1 به عنوان نمونه­ای از جداول پرسشنامه این مرحله در زیر ارائه شده است.

     

     

     

     

     

    جدول (3-1) نمونه جدول پرسشنامه  (شماره یک)

    ردیف

    شاخص

    سنجش در خصوص هر شاخص

    10

    9

    8

    7

    6

    5

    4

    3

    2

    1

    1

    معیارهای مبتنی بر حسابداری

    موافقت با لحاظ شدن عامل

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    2

    معیارهای مبتنی بر بازار بورس

    موافقت با لحاظ شدن عامل

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    3

    معیارهای مبتنی بر فعالیت بیمه گری

    موافقت با لحاظ شدن عامل

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    پرسشنامه دوم پرسشنامه استاندارد مقایسات زوجی بر اساس مدل تحلیل سلسله مراتبی داده می باشد. نمونه این پرسشنامه در جدول (3-2) نشان داده شده است، اگر اهمیت عامل سمت راست بیشتر از عاملی است که در سمت چپ جدول قرار دارد، بر اساس سطح اهمیت آن عامل، در سمت راست جدول علامت بزنند. به همین ترتیب اگر اهمیت عاملی در مقایسه با عامل سمت چپ جدول کمتر است، در سمت چپ جدول علامت بزنند.

     

     

     

     

     

    جدول (3-2) نمونه پرسشنامه مقایسات زوجی (شماره دو)

    مولفه‌

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    مولفه

    معیارهای مبتنی بر بازار بورس

     

     

    ×

     

     

     

     

     

     

    معیارهای مبتنی بر حسابداری

     

     

     

     

     

    3-5- روایی و پایایی پرسشنامه

    مقصود از «روایی» آن است که وسیله اندازه گیری، بتواند خصیصه و ویژگی مورد نظر را اندازه بگیرد .اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه گیری های نامناسب و ناکافی می تواند هر تحقیق علمی را بی ارزش و ناروا سازد (خاکی ،1387، 288). در این تحقیق برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه استفاده شده است که روایی و پایایی آن مورد بررسی قرار گرفته است.  جهت سنجش روایی از روایی محتوا استفاده شده‌اند. محقق در این تحقیق جهت سنجش روایی پرسشنامه، آن را در اختیار 20 نفر از اساتید و همچنین تعدادی از مدیران قرار داده و در خصوص تعداد و تناسب ابعاد و سوالات تحقیق از آنها سوال شد. پس از اخذ نظرات جمع مذکور، اقدامات اصلاحی در پرسشنامه انجام گرفت که این خود تامین‌کننده روایی تحقیق می باشد.

     

     

     

         منظور از اعتبار یا پایائی آزمون، به‌دست آوردن نمرات و نتایج تقریبا یکسان در دفعات متعدد اجرای آزمون می باشد. در بحث اعتبار با این سؤال روبرو هستیم که نمونه آزمایش مورد نظر ما تا چه حد معرف دقیق مرجع وسیع‌تر و کلی تر پاسخ هایی است که از آن مشتق می شود.

    در تحقیق حاضر جهت سنجش پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. شکل کلی این روش عبارت است از:

    α: ضریب آلفا

    k: تعداد سوالات

      : واریانس مربوط به سوال i ام

      : واریانس کل آزمون

         ضریب آلفای کرونباخ در این تحقیق در حدود 81/0 می باشد که نشان دهنده پایایی نسبتا مطلوب ابزار پرسشنامه است. در خصوص پرسشنامه مقایسه زوجی عوامل با محاسبه ضریب ناسازگاری ماتریس‌ها دقت و صحت پاسخ خبرگان سنجش می‌گردد که چنانچه ضریب سازگاری کمتر از 1/0 باشد ماتریس‌ها سازگار و قضاوت خبرگان مورد قبول می باشد.

     

     

     

     

     

     

    3-6- معرفی مدل و مراحل تحقیق

    در این تحقیق پس از مطالعه کتابخانه­ای با توجه به اطلاعات به‌دست آمده، به ارائه پرسشنامه روش دلفی به شناسایی عوامل اصلی و فرعی مؤثر و سپس با استفاده از پرسشنامه مقایسات زوجی عوامل اصلی و فرعی مؤثر وزن دهی گردید. بنابر این تحقیق حاضر با هدف ارزیابی مالی شرکت های بیمه که در بورس اوراق بهادار تهران فعال هستند طی مراحل زیر انجام می پذیرد.

     

    مرحله 1:  استخراج عوامل موثر به استناد ادبیات تحقیق

    در این مرحله با بررسی ادبیات موضوعی موجود مرتبط با این تحقیق، مدل اولیه تحقیق انتخاب شده است در این مدل عوامل مؤثر در ارزیابی شرکت های بیمه مشخص می گردد.

     

     

     

    مرحله 2: استفاده از روش دلفی به‌منظور بومی­سازی چهارچوب مفهومی اولیه پژوهش و شناسایی دقیق عوامل اصلی و فرعی مؤثر بر  عملکرد مالی

    در این مرحله پرسشنامه­ ای مطابق جدول(3-1) طراحی شد که در آن عناصر چهارچوب مفهومی در قالب دو جدول ارائه شدند (یک دسته عوامل اصلی و دسته دوم عوامل فرعی مؤثر بر عملکرد مالی شرکت های بیمه).در این پرسشنامه میزان مربوط بودن هر عامل با موضوع، بر اساس طیف 1 تا 10 تعیین شد. 1 به معنی ارتباط بسیار ناچیز عامل مورد نظر با موضوع و 10 به مفهوم ارتباط بسیار بالا و سایر اعداد نیز بین این دو وضعیت­اند. ضمناً جداولی مجزا برای شناسایی سایر عوامل هر دسته که ممکن است به عنوان عوامل مؤثر بر عملکرد مالی شرکت های بیمه تلقی شوند اما در این چهارچوب به آنها اشاره نشده است، در نظر گرفته شده است. برای افزایش درک خبره­ها از عوامل مورد مطالعه، تعاریف مختصری از این عوامل به پرسشنامه پیوست شده است.

     

     

     

    مرحله 3: وزن دهی و اولویت بندی عوامل با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی گروهی(GAHP)

    فرآیند تحلیل سلسله مراتبی یکی از جامع ترین سیستم‌های طراحی شده برای تصمیم گیری با معیارهای چندگانه است.این تکنیک امکان فرموله کردن مسأله را به صورت سلسله مراتبی فراهم می کند.همچنین امکان در نظر گرفتن معیارهای مختلف کمی وکیفی را در مسأله دارد ( قدسی پور، 5، 1379). لذا در این مرحله با استفاده از پرسشنامه مقایسات زوجی و با تجمیع نظر خبرگان به وزن دهی و اولویت بندی عوامل مدل خواهیم پرداخت. برای تسهیل کسب دانش و قضاوت خبره­ها و صرفه­جویی در زمان، پرسش­ها در قالب جداول مقایسات زوجی استاندارد روش فرایند سلسله مراتبی مطابق جدول(3-2) طراحی شد و از خبره­ها خواسته شد برای پاسخ به پرسش­ها، اگر اهمیت عامل سمت راست بیشتر از عاملی است که در سمت چپ جدول قرار دارد، بر اساس سطح اهمیت آن عامل، در سمت راست جدول علامت بزنند. به همین ترتیب اگر اهمیت عاملی در مقایسه با عامل سمت چپ جدول کمتر است، در سمت چپ جدول علامت بزنند.

     

     

     

    مرحله 4: ارائه الگو ارزیابی عملکرد مالی شرکت های بیمه

    در این مرحله با استفاده از تجزیه و تحلیل داده های سه مرحله قبل به جمع بندی الگو می پردازیم می پردازیم.

    مرحله 5: رتبه بندی شرکت های بیمه

    همانگونه که اشاره شد شرکت های بیمه حاضر در بورس اوراق بهادار تهران شامل: آسیا، البرز، پارسیان، دانا و ملت می باشند. در پایان با استفاده از صورت های مالی این شرکت ها و اطلاعات مربوط به بورس اوراق بهادار، به رتبه بندی این شرکت ها می پردازیم.

     

     

     

     

    3-7- روش گردآوری داده­ها

    ابزارهای جمع‏آوری داده‏ها و اطلاعات عبارت خواهند بود از: مراجعه به اسناد و مدارك، مشاهده و به‌خصوص مصاحبه و پرسشنامه. نكته قابل ذكر اینكه، در تحقیقات مدیریتی در ایران، به احتمال زیاد روش پرسشنامه به‌عنوان رایج­ترین ابزار تحقیق  بهتر می‌تواند نیازهای اطلاعاتی پژوهشگران را تأمین نماید.

     

     

     

     

    طی انجام این پژوهش در سه مرحله و در هر مرحله با روشی جداگانه اطلاعات جمع­آوری شده است. روش­های  به کار گرفته شده شامل مطالعات کتابخانه­ای، مصاحبه با مدیران و خبرگان و رجوع به اسناد و مدارک و صورت های مالی شرکت ها هستند. در مرحله اول با استفاده از مطالعات کتابخانه­ای و مقالات در دسترس در مورد موضوعات مرتبط و نیز مراجعه به اطلاعات سایت­های اینترنتی و انجام مصاحبه­هایی با مدیران و خبرگان، عوامل اصلی و فرعی مؤثر بر
    عملکرد مالی شرکت های بیمه جمع­آوری گردید. با هدف تأیید و تعیین اهمیت این عوامل و تبدیل شاخص­های کیفی به کمی، پرسشنامه شماره یک شامل جدولی مرکب از عوامل اصلی و فرعی در قالب طیف ده­گانه از اهمیت خیلی کم (عدد یک) تا اهمیت خیلی زیاد(عدد ده ) طراحی و میانگین اهمیتی برای هر کدام از معیارها محاسبه شد و از خبرگان خواسته شد به بومی­سازی عوامل اقدام کنند. در این مرحله با توجه به مطالعه تحقیقات مشابه و با استفاده از نظر خبرگان طی مباحثات حضوری و با در نظر گرفتن میانگین اهمیت محاسبه شده و اجزائ مدل دلفی، بومی گردید.

    در مرحله سوم، به منظور وزن­دهی به عوامل  بر اساس پرسشنامه شماره دو (به شرح پیوست یک) شامل ماتریس مقایسات زوجی به خبرگان تحویل و تشریح شد. در نهایت با استناد به مدارک و مستندات معتبر بورسی و صورت های مالی، شرکت ها رتبه بندی گردیدند.

     

     

     

    3-8- روش تجزیه و تحلیل داده­ها

    در این تحقیق می خواهیم مدلی جهت ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه فعال در بورس اوراق بهادار ارائه نموده و این شرکت ها را رتبه بندی نماییم. لذا ابتدا عوامل اصلی موثر در عملکرد شرکت های بیمه فعال در بورس که از طریق بررسی پژوهش‌های داخلی و خارجی صورت گرفته شناسائی و پس از دسته بندی این عوامل، با استفاده از تکنیک دلفی در راند های مختلف به فاکتور های مدل می رسیم. سپس با استفاده از روش تحلیل گروهی سلسله مراتبی[1] به اولویت بندی عوامل تاثیرگذار می پردازیم. پرسشنامه روش AHP به صورت زوجی و استاندارد می باشد لذا از روایی لازم برخوردار است. جهت سنجش پایایی، صحت و دقت پاسخگویی خبرگان نرخ ناسازگاری ماتریس های مقایسات زوجی بررسی می گردد، چنانچه میزان ناسازگاری کمتر از 0.1 باشد قضاوت های خبرگان قابل استناد می باشد.

    جامعه هدف در دسترس این تحقیق، مدیران و کارشناسان فعالی هستند که در واحدها و بخش­های مختلف بیمه مرکزی ج.ا.ا  ارتباط کاری دارند و به نوعی در نظارت بر شرکت های بیمه نقش دارند. در انتخاب خبره سه شرط، مرتبط بودن واحد شغلی، تاثیر گذاری و در دسترس بودن در نظر گرفته شده است که طی آن 15 نفر خبره انتخاب گردیده اند. همچنین جهت محاسبه نمره هر شاخص از اطلاعات مستند پنج شرکت حاضر در بورس تهران از قبیل صورت های مالی، سالمامه آماری صنعت بیمه ایران و اطلاعات منتشره در بازار بورس اوراق بهادار تهران استفاده شده است. تحقیق حاضر با هدف رتبه بندی شرکت های بیمه فعال در بورس اوراق بهادار تهران طی مراحل زیر انجام پذیرفته است.

     

     

     

     

     

    مرحله 1: استخراج عوامل موثر به استناد ادبیات تحقیق

    در این مرحله با بررسی ادبیات موضوعی موجود مرتبط با این تحقیق، مدل اولیه تحقیق انتخاب شده است در این مدل عوامل مؤثر در ارزیابی شرکت های بیمه در سه گروه اصلی تحت عنوان عملکرد مالی مبتنی بر حسابداری و معیارهای عملکرد مالی مبتنی بر بازار بورس اوراق بهادار و معیارهای مبتنی بر فعالیت بیمه گری دسته بندی شده اند. به استناد ادبیات تحقیق فرض استقلال بین عوامل اصلی ذکر شده برقرار است(یلکین و دیگران، 2012)، لذا  این مدل به صورت سلسله مراتبی ارائه شده است، بدین جهت هر یک از عوامل اصلی دارای زیرفاکتورهایی می باشند که در مراحل بعد تعیین می گردد.

     

     

     

    مرحله 2: استفاده از روش دلفی

    دلفی رامی توان شیوه ای جهت ساختاردهی یك فرایند ارتباط گروهی دانست، به طوری كه این فرایند، به افراد گروه، اجازه میدهد به گونة مؤثرتری یك مشكل پیچیده را حل كنند (دلینستونوتوراف[2]، 2002).

    در این مرحله طبق مراحل پیشنهادی فاول[3]به پیاده سازی روش دلفی می پردازیم این مراحل به شرح زیر اجرا می شود(پاشاییزاد، 1389):

    1. تشکیل تیم اجرا و نظارت بر انجام دلفی
    2. گزینش یک یا چند پنل جهت شرکت در فعالیت ها
    3. راه اندازی فعالیتهای تنظیم پرسش نامه برای دور اول
    4. بررسی پرسش نامه از دید نوشتاری
    5. ارسال نخستین پرسش نامه به اعضاء
    6. واکاوی پاسخ‌های رسیده در دور نخست
    7. آماده کردن پرسش نامه دور دوم
    8. ارسال پرسش نامه دور دوم برای اعضاء
    9. واکاوی پاسخ‌های رسیده در دور دوم
    10. آماده سازی گزارش توسط تیم پردازشگر

    مرحله 3: وزن دهی و اولویت بندی عوامل با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی گروهی(GAHP)

    فرآیند تحلیل سلسله مراتبی یکی از جامع ترین سیستم‌های طراحی شده برای تصمیم گیری با معیارهای چندگانه است.این تکنیک امکان فرموله کردن مسأله را به صورت سلسله مراتبی فراهم می کند.همچنین امکان در نظر گرفتن معیارهای مختلف کمی وکیفی را در مسأله دارد ( قدسی پور، 5، 1379). لذا در این مرحله با استفاده از پرسشنامه مقایسات زوجی و با تجمیع نظر خبرگان به وزن دهی و اولویت بندی عوامل مدل می پردازیم.

     

     

    مرحله 4: جمع بندی و نتیجه گیری و رتبه بندی شرکت ها

    در این مرحله با استفاده از تجزیه و تحلیل داده های سه مرحله قبل و با استفاده از اطلاعات مربوط به پنج شرکت بیمه ای حاضر در بورس تهران به نتیجه گیری و رتبه بندی می پردازیم.

     

     

    3-9- معرفی نرم­افزار

    این پژوهش حاصل مطالعات کتابخانه­ای، مصاحبه با مدیران و متخصصان خبره، تنظیم و استفادهاز پرسشنامه­ها، مستندات موجود، برگزاری جلسات تخصصی، تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصله و غیره است.برای تحلیل داده­های عمومی و جمعیت­شناختی جمع­آوری شده مانند: سن، جنس، میزان تحصیلات و... از نرم­افزار SPSS استفاده شده است. از آنجایی که هدف این تحقیق استفاده از مدل تصمیم­گیری جهت رتبه­بندی عوامل است با کمک نرم‌افزارEXECEL  و نرم افزار تحلیل سلسله مراتبی[4] محاسبات مربوطه انجام می پذیرد.

     

     

    3-10- خلاصه

    انتخاب روش تحقیق مناسب به هدف‌ها، ماهیت و موضوع مورد تحقیق و امکانات اجرایی بستگی دارد و هدف از تحقیق دسترسی دقیق و آسان به پاسخ پرسش‌های تحقیق است. فصل حاضر به بیان بررسی روش تحقیق وابزارهای مختلف و روش جمع‌آوری داده‌ها و همچنین جامعه آماری، نمونه آماری، روش تجزیه و تحلیل داده‌ها، فرایند تهیه پرسشنامه، روش­های اعتبار و قابلیت اعتماد پرسشنامه پرداخته است. همچنین در انتهای فصل با تبیین روش AHP ، به نرم‌افزارهای مورد استفاده در این تحقیق اشاره شده است.

     

     

    [1].Group Analytical Hierarchy Process (GAHP)

    [4] . Calculation software by CGI

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

[ شنبه 27 مرداد 1397 ] [ 19:25 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

پاورپوینت بیوسنسور (زیست حسگر)

مرکز دانلود فایل نگارا | پاورپوینت بیوسنسور (زیست حسگر)

  • مرکز دانلود فایل نگارا | پاورپوینت بیوسنسور (زیست حسگر)

    پاورپوینت بیوسنسور (زیست حسگر)


    دسته بندي : علوم پایه » شیمی

    پاورپوینت بیوسنسور (زیست حسگر) ، در حجم 34 اسلاید.

    در این پاورپوینت، ضمن تعریف کامل مفاهیم مربوطه، اجزاء بیوسنسورها بررسی شده و هر یک به تفصیل تعریف گردیده اند.

    بخشی از متن:

    امروزه در زمينه هاي مختلفي از جمله پزشكي، صنايع شيميايي، صنايع غذايي، مانيتورينگ محيط زيست و توليد محصولات دارويي و بهداشتي از بيوسنسورها بهره مي گيرند. اين سنسورها ابزاري توانمند جهت شناسايي مولكولهاي زيستي مي باشند. به عنوان مثال حواس بويايي و چشايي انسان نمونه اي از يك زيست حسگر طبيعي است كه به شناسايي بوها و طعمهاي مختلف مي پردازد. سيستم ايمني بدن نيز يك زيست حسگر طبيعي است، كه ميليونها نوع مولكول مختلف را شناسايي مي كند.

     در حقيقت زيست حسگرها ابزارهاي آناليتيكي هستند كه مي توانند با بهره گيري از هوشمندي مواد بيولوژيكي، تركيب يا تركيباتي را شناسايي نموده و با آنها واكنش دهند. محصول اين واكنش مي تواند يك پيغام شيميايي، نوري و يا الكتريكي باشد.

    فهرست مطالب:

    مقدمه

    تعریف بیوسنسور

    بررسی اجزای بیوسنسور

    Block Diagram of a Biosensor

    آنالیت(سوبسترا)

    عناصر بیولوژیکی

    آنزیم

    مزایا و معایب آنزیم های خالص

    آنتی بادی ها

    نوکلئیک اسید

    گیرنده ها

    روش های تثبیت اجزای بیولوژیکی

    ریز پوشینه سازی (microencapsulation)

    محبوس سازی(entrapment)

    پیوند عرضی

    و …

    دسته بندی: علوم پایه » شیمی

    تعداد مشاهده:
    109
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.ppt

    فرمت فایل اصلی: پاورپوینت

    تعداد صفحات: 34

    حجم فایل:799
    کیلوبایت

    • راهنمای استفاده:
      مناسب برای دانشجویان و علاقمندان رشته های شیمی و …
    • محتوای فایل دانلودی:

      فایل پاورپوینت و قابل ویرایش

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

برچسب ها: پاورپوینت,بیوسنسور,(زیست,حسگر),
[ جمعه 26 مرداد 1397 ] [ 23:37 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

دانلود بازی This Is the Police 2 برای کامپیوتر + نسخه فشرده FitGirl

دانلود بازی This Is the Police 2 برای کامپیوتر + نسخه فشرده FitGirl

  • دانلود بازی This Is the Police 2 برای کامپیوتر + نسخه فشرده FitGirl

    اثر جدید کمپانی Wheappy Studio که توسط THQ Nordic منتشر شده است، در ۳۱جولای در شبکه استیم آماده شد. دانلود بازی This Is the Police 2 دومین سری از این عنوان می باشد که در سبک استراتژیک، ماجراجویانه و با داستانی غنی است. داستان This Is the Police 2 در شهر سرد و کوچکی به نام «Sharpwood» آغاز می‌شود. کلانتر و رئیس پلیس شهر برای شکست دادن قاچاقچیان مواد مخدر با نام «Neckties» که نظم و امنیت شهر را به مخاطره انداخته‌اند، براساس اطلاعات یک خبرچین به مقر آنها یورش می‌برد اما در این ماجرا جان خود را از دست می‌دهد. معاون کلانتر «Lilly Reed» زنی جوان و کم تجربه است که حالا باید کلانتر جدید شهر باشد اما دیگر مأموران پلیس شهر، توجهی به او ندارند.

    در این گیر و دار پیرمردی توسط مأموران دستگیر می‌شود که قاچاقچیان مقدار زیادی از محموله مواد مخدر خود را، بدون آگاهی او، در خانه‌اش جاسازی کرده بودند. این پیرمرد که با نام «Warren Nash» به مخاطب معرفی می‌شود در همان بازجویی ابتدایی و دیدن ضعف لیلی، هویت واقعی خود را فاش می‌کند، او کسی نیست جز «Jack Boyd» رئیس پلیس سابق شهر فریبرگ و نقش اصلی قسمت قبلی که به دلایل اتفاقاتی که در قسمت قبل رخ داد از شهر خود متواری و در شارپوود پنهان شده است!

    This Is the Police 2 PC-CODEX + FitGirl Repack

    آپدیت بازی Update v1.0.2-CODEX اضافه شد

    دانلود-بازی-This-Is-the-Police-2

    جک به لیلی قول می‌دهد که در صورت مخفی نگاه داشتن هویت واقعیش، با تجربه خود به او در مدیریت امور پلیس شهر کمک می‌کند. لیلی که خود را برای مدیریت پلیس یک شهر، بسیار ضعیف تصور می‌کند با جک توافق می‌کند و از اینجا بازیکنان باز هم در قالب جک بوید مدیریت پلیس یک شهر را در اختیار می‌گیرند. شارپوود شاید نسبت به فریبرگ شهری کوچک و آرام به نظر برسد اما هر روزی که می‌گذرد، جک بیشتر و بیشتر با لایه‌های تاریک و پنهان این شهر به ظاهر کوچک و مهربان آشنا می‌شود.

    گیم‌پلی در دانلود بازی This Is the Police 2 تغییرات بسیار زیادی نسبت به قسمت قبلی داشته است. در قسمت قبلی شما امکان انتخاب افسران و کارآگاهان مورد نظر برای شیفت‌های کاری و ارسال آن‌ها به موقعیت‌های اعلام شده را در اختیار داشتید. گه‌گاهی هم از امکانات «SWAT» برای دستگیری‌ها و عملیات خطرناک‌تر استفاده می‌کردید. این چرخه گیم‌پلی با توجه به اینکه بازی تلاش داشت داستانی که در مدت ۶ ماه اتفاق می‌افتد را روایت کند خیلی زود تکراری می‌شد و هیجان اولیه جای خود را بی حوصلگی می‌دا،د چون روزهای زیادی در بازی شما فقط درگیر این چرخه بودید و با هیچ میان‌پرده جدید داستانی‌ رو به رو نمی‌شدید.

    منبع توضیحات: بازی سنتر

    ویژگی های نسخه فشرده FitGirl:

    • بر اساس ریلیز رسمی CODEX تحت عنوان This Is the Police 2-CODEX ساخته شده است.
    • فایل های تصویری بازی در سه کیفیت ۷۲۰p, 1080p و ۴K به صورت جداگانه قرار داده شده اند. لطفا دقت کنید که شما باید حتما یکی از این کیفیت ها را دانلود کنید. در کنار ستاپ فیت گرل قرار داده و سپس بازی را نصب نمایید. اگر می خواهید تا آپدیت های بازی را بر روی نسخه فیت گرل به راحتی نصب کنید، باید سه کیفیت را دانلودکرده و همراه با نصب نسخه فیت گرل، نصب نمایید.
    • هیچ چیزی از بازی کسر نشده است. هیچ چیزی تبدیل یا انکود نشده است. همه چیز بر اساس MD5 رسمی دیتای بازی است.
    • حجم بازی از ۲٫۹گیگابایت به شروع از ۹۷۷مگابایت کاسته شده است.
    • مدت زمان نصب باتوجه به سیستم شما ۵ الی ۱۵دقیقه خواهد بود.
    • فضای مورد نیاز پس از نصب بازی حداکثر ۳٫۴گیگابایت است.
    • از کتابخانه ی XTool که توسط Razor12911 توسعه یافته، استفاده شده است.
    • حداقل ۲گیگابایت فضای رم خالی برای نصب بازی نیاز است.

    Interpret the law as you see fit in This Is the Police 2, sequel to the acclaimed noir drama This Is the Police! Run the sheriff’s department, manage your cops, investigate, interrogate, and incarcerate. Make tough decisions – and try to keep out of prison yourself! – in this story-driven mixture of adventure, strategy, and turn-based tactical combat.

    سیستم مورد نیاز

    حداقل سیستم مورد نیاز:

    Requires a 64-bit processor and operating system
    OS: Windows Vista SP1
    Processor: Dual Core CPU
    Memory: 2 GB RAM
    Graphics: Intel HD 4000, GeForce GT 330M, Radeon HD 4670 or equivalent
    DirectX: Version 10
    Storage: 4 GB available space
    Sound Card: DirectX compatible

    سیستم پیشنهادی:

    Requires a 64-bit processor and operating system
    OS: Windows 10
    Processor: Quad Core CPU
    Memory: 4 GB RAM
    Graphics: GeForce 560 or higher, AMD Radeon HD 5830 or higher
    DirectX: Version 11
    Storage: 4 GB available space
    Sound Card: DirectX compatible

    ۱) دقت داشته باشید که آنتی ویروس شما به طور کامل غیرفعال باشد.

    ۲) فایل های فشرده را توسط نرم افزار WinRar اکسترکت کنید و فایل ISO بدست آمده پس از اکسترکت را توسط نرم افزار Daemon Tools به صورت Mount اجرا کنید.

    ۳) به نصب بازی بپردازید.

    ۴) محتوای موجود در پوشه CODEX را در محل نصب بازی جایگزین نمایید.

    ۵) از اجرای بازی لذت ببرید.

    رزرو مکان تبلیغاتی

    اینجا محل تبلیغات شماست. برای رزرو، لطفا با ایمیل downloadha.help@gmail.com در ارتباط باشید.

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

برچسب ها: دانلود,بازی,This,Is,the,Police,2,برای,کامپیوتر,+,نسخه,فشرده,FitGirl,
[ سه شنبه 23 مرداد 1397 ] [ 9:15 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

دانلود آلبوم موسیقی Resistance اثری از Volta Music

دانلود آلبوم موسیقی Resistance اثری از Volta Music

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

برچسب ها: دانلود,آلبوم,موسیقی,Resistance,اثری,از,Volta,Music,
[ يکشنبه 14 مرداد 1397 ] [ 23:00 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

  • بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    دراین مقاله غذا هاي ترکیه اي محبوب و خوشمزه و پرطرفدار رابه شما معرفی میکنیم، غذا هاي ترکی طرفدارهای زیادی در تمام جهان دارد و کباب ترکی هم که هرجا بروید برایش سر و دندان می شکنند! در ادامه فهرست تمام غذا هاي پرطرفدار ترکیه اي رابه همراه عکس غذاها بشما معرفی میکنیم.

    منامن «Menemen»

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    این صبحانه ترکی سنتی از تخم‌مرغ نیمرو و سبزیجات سرخ‌کرده تهیه شده و به همراه نان سرو میشود.

    کوفته

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    این کوفته‌هاي گوشت را به‌ صورت ساندویچ، به همراه سالاد یا ماست میل می کنند.

    مانتی

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    دامپلینگ هاي کوچک گوشت گاو یا بره پخته یا سرخ میشوند و اغلب به همراه مواد دیگر، با ماست یا کره سرو می شوند.

    کوزو تندیر «Kuzu Tandır»

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    گوشت بره را کباب کرده و تکه‌تکه میکنند و سپس به همراه برنج، سیب‌زمینی و ماست سرو می کنند.

    لاهماسون «Lahmacun»

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    این نان سنتی ترد رابا تکه‌هاي گوشت، سالاد و آب‌لیمو، تزئین نموده و سپس به شکل ساندویچ یا به‌تنهایی میل می کنند. این نان‌هاي ارزان در خیابان‌هاي ترکیه به فروش می رسد و میتواند به‌عنوان نهار سبک یا اسنک میل شود.

    بورک

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    این بورک ها انواع مختلفی داشته و اغلب از تکه گوشت، اسفناج و پنیر پر میشوند. سپس آن‌ها را رول کرده و به شکل کامل، لایه‌لایه مانند لازانیا، و برای صبحانه، نهار و شام میل می کنند. بورک یکی از غذا هاي خوشمزه ترکیه است.

    باقلوا

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    یک دسر ترد و خوشمزه که با پسته تزئین شده و باید حتما تازه باشد.

    پاید «Pide»

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    پاید که پیتزای ترکی خوانده می شود یک تکه خمیر قایق مانند است که روی آن رابا موادی مانند گوشت یا اسفناج و پنیر تزئین می کنند.

    گولاک «Güllaç»

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    گولاک یک دسر سنتی است که اغلب برای ماه رمضان تهیه شده ودر آن از خمیر، شیر، گلاب، آجیل و دانه‌هاي انار استفاده می شود. حتی میتوان از میوه‌هاي دیگر نیز استفاده کرد.

    مزه

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    اگر در رستوران مزه را سفارش دهید حدود ۲۰ کاسه مختلف برایتان می‌آورند که حاوی پیش‌غذا هاي سرد مانند لوبیا و سالاد است و باید به همراه نان، نوشیدنی و غذای اصلی خورده شود.

    دلمه

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    دلمه ترکی را از برگ مو یا سبزیجات مختلف تهیه میکنند، این سبزیجات طبق معمولً فلفل دلمه شکم پر، سیب‌زمینی یا بادمجان هستند.

    آسان‌الحلقوم «Lokum»

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    آسان‌الحلقوم‌هاي ترکی در طعم و رنگ‌هاي مختلف عرضه‌شده و با شکر تزئین می شوند.

    شیش کباب

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    گوشت بره، مرغ یا ماهی را در سیخ‌هاي چوبی فرو برده و سپس به همراه نان می خورند. می توانید آنرا در ماست فرو کرده یا به‌تنهایی میل کنید. این کباب نرم، لذیذ و خوش‌طعم است.

    پلو

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    پلوی ترکی همانند پلوی ایرانی طبخ میشود و بسیار نرم و خوش‌طعم است. اگر این پلوی کره‌اي رابه همراه ماست میل کنید خوشمزه‌تر هم می شود.

    زردآلو «Kayısı Tatlısı»

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    دراین دسر ترکی زردآلو رابا خامه و آجیل پر میکنند.

    کنگر فرنگی «Baklalı Enginar»

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    کنگر فرنگی بدون پوست را در روغن و آب‌لیمو خوابانده و بصورت سرد به همراه لوبیا و جعفری تازه میل می کنند. این دسر تازه، سبک و خوشمزه است.

    سوبورگی «Su Böreği»

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    این نوع بورک چیزی میان لازانیا و شیرینی است که از خمیر پخته شده در شیر و تخم‌مرغ پدید می آید. سپس این خمیر رابا پنیر و اسفناج پر میکنند و یک اسنک خوشمزه به دست می آید.

    پاستا موزایک «Mozaik»

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    کیک شکلات که از سس شکلات و بیسکویت خردشده تهیه شده ودر اکثر کافه‌ها سرو می شود.

    کوفته عدس

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    این پیش‌غذای گیاهی که از عدس، بلغور و سبزیجات خردشده تهیه می شود، یک پیش‌غذای بسیار خوشمزه ترکی است.

    دونر

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    دونر یک ساندویچ گوشت است که از مرغ، گوشت بره یا گاو، سبزیجات، ادویه و ماست موسیر، تهیه میشود. این غذا در اکثر اغذیه‌فروشی‌ها یافت می شود.

    ایمام بایلدی «İmam Bayıldı»

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    بادمجان رابا برنج، بلغور، گوشت ریز و سبزیجاتی که قبلاً در روغن و کره سرخ‌شده، پر می کنند و سپس بر روی اجاق می گذراند تا بپزد.

    کباب اسکندر

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    دراین کباب گوشت بره را در رب گوجه می‌پزند و به همراه برنج و نان پیتا سرو میکنند.

    کونفه «Künefe»

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    این دسر ترکی خاص از پنیر پخته شده روی نان تهیه می شود که روی آن رابا پسته تزئین می کنند.

    دوروم «Dürüm»

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    دوروم که نوعی بریتوی ترکی است که مرغ، گوشت بره یا گاو پخته‌شده را لای نان می‌پیچند. این غذا یکی از بهترین غذا هاي آماده ترکی است.

    بالیک ایمک «Balık Ekmek»

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    ساندویچ ماهی که میتوانید در قدم زدن کنار دریا آنرا نوش جان کنید. زیرا نزدیک دریا رستوران‌هاي دریایی بسیار زیادی وجوددارد که می توانید ازآن‌ها استفاده کنید.

    ثعلب

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    ثعلب یک نوشیدنی ترکی است که از ثعلب و دارچین تهیه می شود. صادرات ثعلب خالص بدلیل ته کشیدن منبع ثعلب غیرقانونی است و تنها در داخل مرزهای ترکیه می توانید آنرا امتحان کنید.

    قهوه ترک

    بهترین غذاهای ترکیه ای | لیست غذاهای پرطرفدار ترکیه

    قهوه ترکی غلیظ را میتوانید به همراه باقلوا یا کیک موزایک میل کنید.

 

برچسب ها: بهترین,غذاهای,ترکیه,ای,|,لیست,غذاهای,پرطرفدار,ترکیه,
[ جمعه 12 مرداد 1397 ] [ 11:58 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بازمهندسی فرایندهای كسب و كار

  • [unable to retrieve full-text content]

 

برچسب ها: دانلود,پاورپوینت,بازمهندسی,فرایندهای,كسب,و,كار,
[ چهارشنبه 10 مرداد 1397 ] [ 10:59 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

غذای شرکتی

کترینگ شرکتی به اشپزخانه های صنعتی گفته می شود که در آن غذا با حجم بالا و تعداد زیاد برای افراد شرکت های طرف معامله، تهیه غذای پرسنل صورت می گیرد. شرکت ها برای تامین غذای مورد نیاز روزانه ی پرسنل خود از طریق تحقیقات بازار و تحقیقات پزشکی و نوع کار و شرکت کارفرما برنامه ی تهیه غذای سازمانی را ایجاد و تصویب کرده و از طرق مختلف با آشپزخانه های اصطلاحا صنعتی که در این حوزه و در دسترسی شرکت کارفرما می باشند، قرار داد می بندند. در اینگونه قرارداد هاابتدا آشپزخانه صنعتی مورد نظر کیفیت غذا ها و لحاظ کردن مسائل بهداشتی را به اثبات رسانده و طبق موارد عرفی و غذاهای قانونی و حلال و معمول در جامعه منوی غذای پرسنلی خود را به شرکت کارفرما ارائه کرده و کارفرما بر اساس اولویت ها، نظرات کارشناسان بهداشت و بررسی استانداردها و سیاستها و سطح کاری خود لیست غذای شرکتی مورد نظر خود را از بین منوی غذای پرسنلی که آشپزخانه ارائه می کند انتخاب می نماید. در این هنگام ممکن است منوی غذای شرکتی که شرکت کارفرما از آشپزخانه ی صنعتی درخواست می کند، به صورت هفتگی تغییر کند که بر اساس این تغییر و درخواست های کارفرما و ظرفیت آشپزخانه منوی غذای هفتگی از طرف آشپزخانه به کارفرما ارائه می شود و کارفرما بر اساس سیاستها و بودجه ی خود منوی شرکتی را مورد بررسی و تحقیق قرار داده و نهایتن تصویب می کند. برای تصویب منوی شرکتی که شرکت کارفرما از آشپزخانه صنعتی درخواست می کند بایستی مسئولین ذیربط در کارفرما و آشپزخانه بر روی مواردی مانند قیمت و قیمت منوی شرکتی که مبنای تسویه حساب بین دو شرکت خواهد بود مذاکره کرده و به یک قیمت مشخص استاندارد برای غذای هفتگی پرسنل منطقی و معقول به نظر یرسد و کیفیت های مورد نیاز را نیز داشته باشد، برسند. این قیمت بین کارفرما و کترینگ شرکتی تصویب شده و مبنای پرداخت ها در قبل غذای تامین شده از سوی کترینگ شرکتی برای شرکت کارفرما قرار می گیرد. در کل تهیه غذای شرکتی کاری بسیار حساس بوده و از لحاظ میزان تاثیر بر مواردی حیاتی در سازمان مانند سلامتی و بهره وری نیروی پرسنلی شرکت بسیار تاثیرگذار و حایز اهمیت می باشد ضمن اینکه در برخی مناطق مانند مناطق ویژه دستورالعمل های بسیار سخت گیرانه ای تصویب گردیده و به مورد اجرا گذارده می شود که در اینگونه موارد هرگونه تخطی کترینگ شرکتی از استاندارد های بهداشتی می تواند تبعات وسیعی را برای آن بهمراه آورد. خاطر نشان می گردد که تهیه غذای پرسنل بسیار مهم بوده و بخشی از حقوق اساسی پرسنل شرکت بعنوان مستخدمین شرکت تامین کننده ی غذا را تشکیل می دهد. لذا برای انتخاب بهترین کترینگ شرکتی مناسب و نتیجتا تهیه غذای پرسنل به صورت مناسب می بایستی با توجه به افزایش حجم آشپزخانه ها در بازار تهیه غذای شرکتی کمال توجه را بکار برد.

 

برچسب ها: غذای,شرکتی,غذای شرکتی ,غذای مامانپز,
[ سه شنبه 2 مرداد 1397 ] [ 8:16 ] [ کاووسی فر ]
[ ]